Uitstroom

Onze leerlingen stromen uit naar andere vormen van onderwijs, arbeidsmatige dagbesteding of betaalde arbeid.

We bieden de volgende leerroutes met bijbehorende uitstroomprofielen:

• Leerroute 1 & 2 Dagbesteding
  • Leerroute 3 Beschut werk
  • Leerroute 4 Arbeid
  • Leerroute 5 Arbeid of entree-opleiding

Daarnaast behoort (tussentijdse) uitstroom naar een reguliere school tot de mogelijkheden wanneer uw zoon of dochter op een reguliere school de ondersteuning kan krijgen die nodig is.

Hieronder ziet u videoportretten van onze succesvolle schoolverlaters.

Jeroen Saedt (uitstroom dagbesteding)

In het VSO heeft Jeroen verschillende stages doorlopen. Hierin heeft Jeroen ervaren dat het werken in een team en in een bakkerij hem goed ligt. Maar zijn grote passie is voetbal en dat was ook heel belangrijk voor hem. Toen Jeroen geselecteerd werd voor een basisplaats bij het Olympisch CP voetbalteam, was een combinatie van sporten en werken een grote wens van hem die uit kwam.

Stefan Klaverdijk (uitstroom regulier werk)

Op school kwam Stefan er al vrij snel achter dat hij de kant van de techniek op wilde. In zijn vrije tijd hield hij van mountainbiken en het sleutelen aan zijn fiets. Via zijn stage bij fietsenzaak Profile in Vorden kreeg hij de mogelijkheid om zijn passie waar te maken.

Lourens van de Wal (uitstroom beschut werk)

Op een goede dag krijgt Lourens zijn eerste loonstrookje. Hij heeft geen idee wat hij er mee moet. Als hij thuis komt, laat hij het zijn moeder zien. Die legt hem uit: “Dat is je loon Lourens. Dit heb je zelf verdiend.” Lourens heeft leuk werk, leuke collega’s en verdient zijn eigen geld. En als hij hulp nodig heeft is er altijd iemand in de buurt. Voor hem is dit het echte werk…

Voor meer videoportretten van leerlingen die succesvol uitgestroomd zijn, kijkt u op www.vanspeciaalnaargewoon.nl