Old Grand-Dad Club overhandigt cheque aan Anne Flokstraschool

Op 20 december hebben Theo van der Heijden en Reinout Hegger, namens de Stichting Old Grand-Dad (OGD), een cheque van € 2.500,- aangeboden aan Rinze Wartena, directeur van de Anne Flokstraschool te Zutphen. Op deze school zitten ongeveer 70 leerlingen met een beperking. De school heeft behoefte aan een betonnen tafeltennistafel voor buiten en een speciale step. Theo kwam tijdens een koffiebezoek aan lunchroom De France in Zutphen in contact met de moeder van Bo, leerlinge aan de Anne Flokstraschool. Enthousiast als Theo is, vertelde hij over de OGD, de financiële mogelijkheden en zo kwam Theo weer bij mij. Formulieren ingevuld, de aanvraag ingediend en deze is gehonoreerd door het bestuur van de OGD. Onder luid gejuich en applaus van de vele kinderen en leerkrachten die hierbij aanwezig waren, werd de cheque in ontvangst genomen. Allemaal blije gezichten!

Totaal zijn in Nederland meer dan 200 golfclubs aangesloten bij de OGD met ruim 6000 donateurs. De Lochemse heeft momenteel 94 donateurs en het streven is door te groeien naar 100 donateurs. Dit jaar is landelijk een recordbedrag uitgegeven aan projecten, meer dan € 166.000,-! En bijna € 180.000,- gedoneerd. Het geld gaat met name naar projecten op het gebied van sport, spel en beweging voor jongeren met een beperking.

Nog geen donateur, maar je wilt wel dit initiatief steunen? Help dan mee de 100 donateurs te halen in onze club. Minimale bijdrage per jaar is  € 20,-. De Lochemse OGD-leden betaalden dit jaar gemiddeld € 28,-! Meer weten? Kijk dan eens op de website van de OGD: oldgranddad.nl. Je kunt je daar heel gemakkelijk aanmelden. Of neem contact op met de consul van onze club: Reinout Hegger, zie ook onze website. Ben je geen opa maar wil je de OGD wel steunen? Dan kun je uiteraard ook donateur worden. Je mag dan ook mee doen aan de jaarlijkse wedstrijd begin juni tijdens de Herenmiddag