Het water op: samen suppen op de Berkel

Op de Anne Flokstraschool maak je regelmatig kennis met een nieuwe sport. Tijdens verschillende sportclinics maakten de leerlingen het afgelopen jaar kennis met onder andere schermen en skateboarden.

De leerlingen gaan graag een uitdaging aan. In mei gingen ze nog de hoogte in tijdens het klimmen in het klimbos. En afgelopen week was het water aan de beurt: er werd namelijk gesupt op de Berkel.

Suppen is staand peddelen op een board op het water met één peddel. Bij suppen moet je om en om slagen met de peddel maken aan de linkerkant en rechterkant van je board. Het was even oefenen, maar uiteindelijk kreeg iedereen de juiste techniek te pakken. 'Het was leuk om door de fontein te gaan bij de Grote Gracht, daar kan je normaal onmogelijk komen’, aldus een leerling van de middenbouw.

Ondanks dat het niet heel zonnig was, hebben we wel heel erg veel plezier gehad!