Een skateclinic van skatemeester Kaj: "Skaten is meer dan alleen een sport"

Sturen, balans zoeken, van een schans skaten: er werd druk geoefend door onze leerlingen tijdens de skateclinic van skatemeester Kaj. De leerlingen kwamen erachter dat het best een moeilijke sport is. Maar gelukkig hadden we goede bescherming aan, en kreeg iedereen de kans om te oefenen op zijn of haar eigen tempo.

Voor de leerlingen was het leuk en uitdagend om aan de slag te gaan met deze sport. Skatemeester Kaj had naast de skate-instructies nog een duidelijke boodschap: skaten veel meer is dan alleen een sport. Er komt nog veel meer bij kijken, zoals creatief denken en handelen, je eigen ding doen, nieuwe plekken zoeken en maken om te skaten, mensen ontmoeten, vrijheid maar ook betrokken zijn bij een groter geheel.

Het was een leerzame sportclinic, waarbij onze leerlingen weer hebben kennis gemaakt met een nieuwe sport.