Een schermclinic van niemand minder dan Georges Derop

Tijdens het schooljaar krijgen de leerlingen op de Anne Flokstraschool les in verschillende sporten. Tijdens deze sportclinics maken de leerlingen kennis met sporten die ze misschien nog nooit hebben gedaan.

Zo zijn er dit jaar al een  basketbal clinic en een toakwando clinic geweest. En afgelopen week hebben de leerlingen een schermclinic gehad. Zo maken de leerlingen kennis met zoveel mogelijk sporten in de buurt.

De schermclinic werd  gegeven door niemand minder dan Georges Derop. Hij is met maar liefst 145 nationale titels de meest succesvolle schermleraar van Nederland.

Tijdens de clinic zijn we aan de slag gegaan met een sabel. Dit is het wapen wat gebruikt wordt tijdens het schermen. Gelukkig hadden we daarbij beschermende kleren aan en een masker op. We hebben verschillende technieken geoefend. We kijken terug op een geslaagde clinic: alle klassen waren enthousiast!