Een reis door de ruimte op de Anne Flokstraschool

We zijn het nieuwe jaar goed gestart met een avontuurlijk thema: het heelal. In een aantal weken hebben we ons voorbereid op een reis door de ruimte. Wat moet je bijvoorbeeld als astronaut allemaal weten en kunnen?

Het thema eindigde met een échte reis door de ruimte. Op woensdag 31 januari kwam de Spacebuzz bij ons op school. Dit is een nagemaakte grote raket op een vrachtwagen. De leerlingen konden hierin zitten en door middel van een VR bril ervaren hoe het is om door de ruimte te reizen.

Aan boord van de Spacebuzz reizen leerlingen met commandant André Kuipers naar de ruimte. Daar ervaren ze de ruimte door de ogen van een astronaut. Van de lancering tot de spectaculaire landing voelt de missie met de SpaceBuzz levensecht.

De projectweek en het bezoek van de Spacebuzz waren een groot succes. Onderwijsondersteuner Diana Vink: “De Spacebuzz was echt een geweldige ervaring voor de leerlingen. Het was voor hen echt een openbaring hoe de aarde en het heelal eruit zien van een afstand. Ik heb heel veel positieve reacties gehoord.”