De dierenbescherming op school: 'Het was superleuk!'

Wat doet de dierenbescherming eigenlijk? Dat ontdekten onze onderbouwleerlingen afgelopen week tijdens een gastles.

De vrijwilliger vertelde onder andere over het oversteken van kikkers, padden en salamanders. Ook kregen we via een filmpje een kijkje achter de schermen in het dierenasiel en vertelde hij over honden, katten en knaagdieren.

De leerlingen vonden het erg leerzaam en zijn meer te weten gekomen over waarom het zo belangrijk is om katten te laten steriliseren of castreren, hoe we een veilig plekje voor een egel kunnen maken en hoe zien we het verschil tussen padden en kikkers.

Aan het einde van de les kregen we allemaal een diploma en een Donald Duck die speciaal over de dierenbescherming gaat. De leerlingen waren positief over de gastles: ‘Het was superleuk’, ‘Fantastisch’ en ‘Ik vond het heel leerzaam’.

De vrijwilliger ging niet met lege handen naar huis, en kreeg een zelfgemaakt bedankje van de leerlingen.