In Memoriam Hans Wouters

We zijn een dijk van een collega en een prachtig mens verloren.

Meer dan twintig jaar was Hans een vaste waarde op de Anne Flokstraschool.

In lief, leed en in de ontwikkeling van de school was Hans van onschatbare waarde.

Een mens en collega die nieuwsgierigheid, enthousiasme voor de ander en het bijzondere hoog in het vaandel had.

Zijn puurheid en warmte is voor veel van onze leerlingen van de Anne Flokstraschool van grote betekenis geweest. Bij Hans voelden ze zich veilig. Dat is immers de belangrijkste basis om verder te komen. Samen met Hans durfden ze wél die moeilijke stap te nemen, vol te houden om uiteindelijk successen te ervaren.

Hans had de laatste jaren veel last van zijn rug en we hebben hem daardoor al meer dan een jaar moeten missen. De recente operatie aan zijn rug bood weer perspectief. Voorzichtig kwamen er weer plannen voor de toekomst. Toen kwam de enorme dreun door de vreselijke boodschap: Hans is overleden.

Nooit meer het beeld van de vrolijke en betrokken college in de klas en in de gangen.

Nooit meer het spoor van de lege koffiekopjes die hij dagelijks als een spoor achterliet.

Nooit meer de mogelijkheid om zijn hulp in te roepen voor ICT kwesties.

Nooit meer zijn niet aflatende interesse voor het welzijn van leerlingen en collega’s.

Nooit meer het verzoek van oud leerlingen om vooral de groeten te doen aan Hans.

Nooit meer zijn aanbod om lastige leerling op te vangen.

De opsomming wordt eindeloos. Wat gaan we jou missen kerel.

Team Anne Flokstraschool